Piata vinului din Romania, desi mai putin afectata de actualul context economic decat alte sectoare ale economiei, se va situa anul acesta in jurul valorii de 450 mil. euro, nivel similar cu cel atins in 2007. Fata de 2008, scaderea industriei din acest an este de aproximativ 10%, estimeaza oficialii Jidvei.
“Impactul crizei economice se vede la toti jucatorii din piata: reevaluarea obiectivelor, acceptarea ideii ca in acest an va fi o realizare daca se va atinge nivelul anului trecut, fara a mai vorbi de cresterile din anii trecuti. Paradoxal, din punct de vedere agricol, anul 2009 a fost foarte bun, recolta din acest an ridicandu-se din punct de vedere cantitativ la nivelul de anul trecut, in timp ce, din punct de vedere calitativ, a inregistrat, cel putin la Jidvei, o crestere spectaculoasa”, a declarat pentru Wall-Street Ioana Anghel, director PR Jidvei.
In acest context, producatorul de vin nu si-a redus bugetul de investitii pentru 2009, dar nici nu l-a suplimentat, acesta situandu-se la valoarea de 9 mil. euro, bani necesari reabilitarii a 450 ha vita de vie, achizitionarii unui sistem complet de masini agricole pentru mecanizarea totala a 300 ha vita de vie, respectiv infiintarea unei crame noi pentru vinificatie si imbuteliere.
“Anul acesta am invatat sa fim mai prudenti si, de asemenea, sa ne limitam la ceea ce este strict necesar. Bugetul de investitii nu a fost redus deoarece majoritatea actiunilor fac parte din proiecte multianuale ce sunt cofinantate din fonduri UE, dar nici nu a fost suplimentat, asa cum s-a intamplat in anii trecuti cand cresterile de vanzari au fost substantiale. Deoarece targetul de anul acesta a fost fixat la acelasi nivel cu al anului trecut, nu a fost cazul unor reduceri masive de costuri, ci, mai degraba, a unei inghetari a acestora, renuntandu-se la inlocuirea echipamentelor de birou sau a masinilor ce nu