Daca in ceea ce priveste campania electorala (platita sau nu) de la tv, din ziare, radio si outdoor, mare chestie nu se poate inventa, pe online e putin mai palpitant.
Majoritatea candidatilor importanti si-au angajat oameni care se pricep (sau spun ca se pricep) la online, care i-au invatat cum e cu guerrilla digitala, activism online, social media marketing, search marketing si altceva decat bannere mari si colorate.
Iata cum se vad acum pe ecranul laptopului meu cei trei favoriti.
Liberalii au furat un pic startul “legal” al campaniei electorale, castigand niste timp si ceva expunere media la pret de “campanie sociala initiata de INCOR“, cu proiectul Spune si Tu, despre care am mai scris .
Acum, desi baietii lui Crin m-au contrazis abitir, legatura dintre site-ul oficial al candidatului PNL si Spune si Tu e tot mai evidenta: culori, fonturi, slogan, linie de comunicare. In curand (adica de vineri), cu siguranta, cele doua site-uri vor canta in cor “Votati Crin Antonescu!”.
Nu e rau, ca miscare de marketing politic online. Cel putin s-a incercat o chestie neconventionala (desi e greu de spus daca a rentat la capitolul efect versus efort financiar – avand in vedere ca au rulat spoturi pe multe televiziuni comerciale plus un buget consistent de out-door, iar traficul www.spunesitu.ro nu cred ca a fost/este fantastic).
Probabil era mult mai eficient sa se faca un canal branduit pe un portal de news – cred ca traficul ar fi fost mai mare si bugetul incomparabil mai mic (nu, nu ma refer neaparat la REALITATEA.NET, puteau sa il faca si pe HotNews ).
In fine, tot e ceva. S-au straduit, cat de cat, au mai aparut si pe Twitter si pe Facebook – inca mai e de lucru, dar macar intentia conteaza.
In replica, baietii lui Base, cu un buget cu siguranta mult mai mic pe online decat a are Crin, s-au trezit destul de greu si, dupa un mic