Majoritatea actelor de care aveţi nevoie atunci când vă faceţi pentru prima oară documentul de identitate sunt necesare şi în cazul oricărei modificări ale datelor din cartea de identitate
MAI CITIŢI:
Bucureşti: Patru luni de aşteptare pentru indemnizaţia de mamă
Bucureşti: Drumul actelor pentru înmatriculare
Actele necesare pentru obtinerea documentului de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani sunt:
Cerere tip pentru eliberarea cărţii de identitate (CI), care se solicită la Serviciul de Evidenţă a Populaţiei;
Certificat de naştere, în original şi copie;
Actul de identitate al unuia dintre părinţi, al tutorelui sau reprezentantului legal, prin care se face dovada domiciliului;
Timbru fiscal de 4 lei, pe care îl puteţi cumpăra de la orice oficiu poştal;
Contravaloarea eliberării cărţii de identitate, în valoare de 7 lei, care se plăteşte la CEC sau la Direcţia de Impozite şi Taxe Locale (DITL) din sectorul respectiv.
Actele se depun la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor pe raza căruia solicitantul are domiciliul sau reşedinţa.
Dacă doriţi doar să modificaţi unele date din cartea de identitate şi în cazul expirării termenului de valabilitate, aveţi nevoie de o cerere pentru eliberarea noului act, de certificatul de naştere, certificatul de căsătorie sau hotărârea de divorţ (după caz), documente prin care se face dovada domiciliului, de asemenea trebuie să prezentaţi vechiul act şi cartea de alegător.
Atunci când vă schimbaţi domiciliul, sau când se schimbă denumirea străzii sau numerele imobilelor, pe lângă documentele necesare în celelalte cazuri, persoanele văduve au nevoie de certificatul de deces al soţului sau soţiei, iar părinţii de certificatele de naştere ale copiilor sub 14 ani, în original şi copie.