General Motors are elaborată o alternativă la tranzacţia încheiată cu Magna. Planul B al GM înseamnă reducerea drastică a locurilor de muncă şi închiderea cel puţin a uneia dintre cele patru fabrici din Germania. General Motors, care se pregăteşte să semneze contracutul de vânzare a divizie sale europene, Opel, s-ar putea să se vadă obligat să reia procedura de licitaţie, după ce Uniunea Europeană a ridicat mai multe obiecţii referitoare la încălcarea regulilor concurenţei.
În cazul în care UE se va opune planului de acordare de ajutoare de stat pentu Opel, iar tranzacţia de vânzare către compania canadiană Magna, aliată cu Sberbank, GM va apela la planul B, comentează Wall Street Journal, citând surse apropiate negocierilor. Dacă GM este forţată să păstreze Opel va aplica un program de restructurări mult mai drastic şi va solicita sprijin financiar din pareta guvernului german, sau va declara filiala sa Opel în stare de faliment. Comisia Europeană a anunţat vineri că a descoperit “indicii semnificative” că ajutorul promis de autorităţile germane constructorului auto Opel, în cadrul acordului de preluare de către compania canadiană Magna, încalcă reglementările comunitare pentru concurenţă.
Este vorba în principal de favorizarea uneia dintre companiile ce au participat la licitaţie, Magna, în detrimentul celui de-al doilea concurent RHJ International Inc, un fond de investiţii din Belgia. Comisarul european pentru concurenţă, Neelie Kroes, a trimis o scrisoare ministrului german al economiei, Karl Theodor zu Guttenberg, pentru a-i prezenta îngrijorările sale în acest sens. Principala acuzaţie a comisarului european constă în condiţionarea acordării ajutorului financiar de 4,5 miliarde de euro de desemnarea companiei Magna drept cîştigătoare a licitaţiei.
Ajutoarele de stat au fost condiţionate
În urma acestui