Persoanele care se află în situaţia neplăcută de a-şi pierde cardurile pot apela un număr unic de urgenţă, chiar şi în condiţiile în care cardurile respective sunt emise de bănci diferite. În prezent, linia unică pusă la dispoziţie de Transfond acoperă 6 emitenţi, care deţin peste 70% din numărul cardurilor din România. Transfond, cu sprijinul Asociaţiei pentru Plăţi Electronice din România (APERO), a înfiinţat de curând Linia Telefonică de Urgenţă pentru Carduri – LUC.
Acest serviciu îşi propune să funcţioneze ca un punct de contact pentru blocarea cardurilor pierdute sau furate, emise în România, indiferent de banca emitentă. Avantajul constă în necesitatea memorării unui singur număr – 021.CARDURI (021.227.38.74) chiar dacă în portofelul pierdut se aflau carduri emise de 3 sau 4 bănci diferite.
Numărul poate fi apelat din ţară sau din străinătate, atât de pe linii telefonice fixe sau mobile, indiferent de oră sau de ziua săptămânii.
Apelul este redirecţionat către banca emitentă
Platforma pusă la dispoziţie de Transfond permite transferul rapid către un operator al fiecărei bănci în parte, în vederea blocării cardului.
Transferul se bazează pe un meniu uşor, ce poate fi accesat prin tastele telefonului. Clientul îşi alege banca emitentă şi motivul pentru care sună – blocare sau alt incident legat de carduri – şi este transferat automat către un operator al băncii alese.
”Sistemul oferit de Transfond se bazează pe o tehnologie performantă, care asigură preluarea apelului în maximum 30 de secunde, aspect extrem de important în cazul pierderii sau furtului cardului”, precizează reprezentanţii Transfond.
În viitor se are în vedere şi implementarea altor servicii de asistenţă prin LUC. Clienţii vor putea raporta diverse incidente sau vor putea obţine informaţii despre carduri.
”Pentru emitenţii de carduri deja