Preşedintele a dat, în weekend, un tur de forţă prin televiziuni, pentru a recupera ce a pierdut în sondaje şi pentru a-şi lansa mesajul legat de numirea noului premier. Sursa: Răzvan VălcăneanţuSursa: Răzvan Vălcăneanțu
1 /.
Teama de „pragul” de 30% în sondajele de opinie şi febra de a atinge un segment cât mai mare de public înainte de campania electorală - acestea au fost cele două mize principale ale „bombardamentului” mediatic declanşat de Traian Băsescu la sfârşitul săptămânii trecute, consideră analiştii politici şi media întrebaţi de EVZ.
„Turul de forţă” a însemnat „bifarea” unui careu de televiziuni: TVR 1, Pro TV, Prima TV şi Sport.ro. Impactul cel mai puternic al lui Băsescu a fost la Prima TV, unde interviul realizat de Cristina Ţopescu duminică seară a realizat 3 puncte de rating pe eşantionul publicului de peste 18 ani, din mediul urban, adică aproximativ 414.000 de telespectatori. La Pro TV, emisiunea „După 20 de ani”, difuzată sâmbătă dimineaţă, a avut un rating mediu de 2,6 puncte (circa 365.000 de privitori), iar la TVR, talk-show-ul găzduit de Bogdan Chireac a înregistrat o medie de 1,5, adică puţin peste 200.000 de privitori.
„Este o bătălie pentru stabilizare”
„Preşedintele încearcă să recupereze ce a pierdut săptămâna trecută în sondaje. Pe scandalul desemnării noului premier, adversarii săi au fost uniţi şi coerenţi, iar el încearcă să recupereze. Este o bătălie pentru stabilizarea peste 30%”, este explicaţia analistului politic Cristian Pârvulescu despre ofensiva mediatică a lui Traian Băsescu. Profesorul de ştiinţe politice consideră, însă, că această tactică de acoperire a spaţiului de emisie TV este riscantă.
„Abuzul de imagine poate să ducă la o reacţie de respingere sau de indiferenţă”, spune Pârvulescu. Acesta observă că preşedintele a ales să se adreseze electoratului