Piata de media va scadea pana la sfarsitul anului cu 35-38%, pana la valoarea de 340 mil. euro, pe fondul reducerii bugetelor alocate de companii pentru publicitate, conform raportului Media Fact Book, o analiza a pietei romanesti de media realizat de compania Initiative Media Romania. Anul trecut, conform acelorasi estimari, piata de media s-a ridicat la valoarea de 540 mil. euro.
Televiziunea a ramas in acest an preferata advertiserilor, cu toate ca a inregistrat scaderi semnificative. Conform Media Fact Book, in 2009 posturile de televiziune vor atrage bugete cu o valoare de 225 mil. euro, fata de 337 mil. euro cat a inregistrat anul trecut. "TV-ul este de departe canalul de informare preferat si va ramane asa cel putin zece ani de acum incolo pana in momentul in care consumul online se va fi apropiat suficient de mult de cel de TV, care va scadea, in timp, la randul sau", spune Octav Popescu, managing director al Initiative, agentie care asigura servicii specializate de planificare, cumparare, strategie si consultanta de media. Initiative este membra a Interpublic Group of Companies, un holding american de marketing si comunicare.
Cu toate ca dintre toate mediile de comunicare TV-ul a atras cele mai mari bugete in acest an, in cifre nete, acesta va incasa cu 30% mai putin decat in 2008. "Ca pondere, in 2008 s-a investit cel mai mult in TV (circa 62%). Fenomenul se amplifica in 2009, cand estimam ca TV-ul va atrage minimum 65% din totalul volumului net al pietei de media. In cifre nete, TV-ul va incasa totusi cu circa 30% mai putin decat in 2008", precizeaza Ileana Tomescu, managing director al agentiei de media Brand Connection, care alaturi de Initiative face parte din grupul de comunicare Lowe.
Bugetele atrase de print scad cu 55-60% in 2009
Tomescu spune ca cel mai afectat canal media in acest an este printul, care va atra