În cadrul Primăriei Alba Iulia va fi implementat un proiect informaţional de 50.000 de euro prin care se va avea acces mult mai rapid la bazele de date. Banii provin atât din fonduri europene, cât şi de la bugetul local. Prin intermediul programului GIS „Geographic Information System“ (Sistem Informatic Geografic) se va realiza gestiunea geospaţială a informaţiilor ce ţin de urbanism, patrimoniu şi registru agricol.
Hărţi electronice ale oraşului
Mai exact, documentele vor fi introduse în baza de date, iar pentru o mai bună localizare a acestora, ele vor putea fi vizualizate în funcţie de harta geografică a oraşului. Respectiva hartă digitală va permite localizarea imobilelor şi a bunurilor de patrimoniu din oraş şi identificarea vecinătăţilor acestora, precum şi gospodăriile agricole existente.
„Portalul va permite accesul în timp real la informaţii importante pentru cetăţeni. Aplicaţia va permite vizualizarea tuturor proiectelor desfăşurate de primărie. Oamenii vor putea să efectueze on-line plăţile la impozite şi taxe locale, precum şi să acceseze alte servicii moderne. Şi la ora aceasta cetăţenii ar putea să-şi plătească impozitele prin intermediul internetului deoarece avem implementat încă din 2002 un proiect în acest sens. Din păcate, cetăţenii nu au încă această cultură, dar în timp se vor obişnui. E de datoria noastră să creăm astfel de servicii“, a declarat primarul Mircea Hava.
Documente eliberate mai repede
Cererile venite din partea cetăţenilor vor fi soluţionate mult mai repede, acolo unde este posibil, chiar în termen de cinci zile. „Acest proiect a fost gândit pentru a combina eforturile mai multor instituţii. În ceea ce priveşte cetăţeanul, acesta are un control al fluxului de documente şi al stadiului de rezolvare al acestora“, a spus Mircea Râşteiu, unul dintre responsabili