Albumul „Botticelli. Viaţa şi opera“ va fi distribuit împreună cu „Adevărul“ şi „Adevărul literar şi artistic“, la preţul de 12,99 lei. Publicat de Editura Adevărul în colaborare cu Editura Giunti din Florenţa, albumul dedicat lui Botticelli face parte din seria „Pictori de geniu“. Cea mai mare parte a activităţii pictorului a stat sub semnul relaţiei lui cu puternica familie De Medici, vestită şi pentru numeroasele comenzi date artiştilor din toate zonele creaţiei. Ea îi va asigura posibilitatea de a lucra continuu opere de anvergură şi tot ea va determina insuccesul lui Botticelli la Vatican.
Rivalitatea dintre Papa Sixtus al IV-lea şi puternica familie de nobili florentini a determinat lipsa de apreciere, din parte Vaticanului, a celor trei mari fresce („Încercările lui Moise“, Ispitirea lui Iisus“ şi „Pedepsirea rebelilor“) executate de pictor în Capela Sixtină.
Între altar şi erezie
În afara picturii religioase, Botticelli a realizat numeroase portrete, unele dintre ele introduse chiar în compoziţiile mitologice sau religioase. Un exemplu celebru este portretul Simonettei Vespucci, vestită pentru frumuseţea ei. Giuliano şi Lorenzo de Medici au fost îndrăgostiţi de ea şi i-au dedicat opere de artă şi poeme.
Botticelli, care i-a admirat graţia, a pictat-o în „Portret ideal de femeie“. Şi tot figura ei o are zeiţa din „Naşterea lui Venus“. Simonetta Vespucci a murit foarte tânără, iar pictorul a cerut să fie înmormântat la picioarele ei. Dorinţa i-a fost îndeplinită la moartea lui, care a survenit peste 34 de ani de la cea a Simonettei.
Botticelli a propus un tip de frumuseţe feminină destul de diferit de cel al artiştilor contemporani lui: siluete alungite, ondulate, graţioase, întruchipând „Primăvara“ sau elegante nuduri, ca în „Naşterea lui Venus“.
Acuzat de homosexualitate (