Conform unui studiu realizat în trei centre universitare, 72% dintre studenţi folosesc internetul ca sursă suplimentară de studiu, mediul virtual fiind cea mai utilizată metodă de aflare a informaţiilor necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor de student. Doar 22% preferă să folosească biblioteca.
Cea mai preferată activitate a studenţilor, când accesează internetul, este comunicarea online, 65% dintre aceştia folosind acest mediu ca mijloc de comunicare, în alte scopuri decât cele profesionale. Potrivit studiului, 2% dintre studenţii români accesează conţinut online folosind computerele din sălile facultăţilor.
De asemenea, 78% dintre studenţi petrec zilnic cel puţin trei ore în faţa calculatorului, iar o treime până la şase ore. În România, 98% dintre studenţi au acasă cel puţin un PC, 35% deţin două calculatoare, 14% dintre cei chestionaţi au mai mult de trei PC-uri, iar doar 1% nu deţin astfel de echipament.
Studiul a fost realizat de Hermes Advisors, pentru Intel România, în centrele universitare Bucuresti, Timişoara, Cluj.
Desktop vs Laptop
Studiul mai arată că 55% din studenţi folosesc un computer desktop acasă, iar 45%, sisteme mobile. Cu toate acestea, într-o proporţie covârşitoare de 88%, studenţii afirmă ca dacă ar fi în situaţia achiziţionării unui nou sistem de calcul, ar opta pentru laptop. Pentru studenţii români, cele mai importante caracteristici ale unui laptop sunt: performanţa, autonomia, securitatea datelor şi informaţiilor, conectivitatea, greutatea mică.
Pentru 95% din studenţi, prima interacţiune cu calculatorul a fost înainte de împlinirea vârstei de 14 ani. Jumătate (50%) din cei investigaţi au utilizat prima dată computerul acasă, iar 40% în timpul orelor de şcoală generală. 1% din studenţii participanţi la studiu au interacţionat prima dată cu un computer în lice