Vest-europenii cumpara masini de clasa mica intr-un procent nemaivazut, clasa medie scade usor, iar vehiculele 4X4 isi vad cota diminuata dupa 15 ani de cresteri hotarate. Programele de tip Rabla au adus in doar cateva luni schimbari care s-ar fi petrecut in multi ani, iar piete auto uriase, cum ar fi Germania, si-au modificat profilul uimitor de rapid. Diesel-ul a pierdut in cateva luni majoritatea in Europa, dupa ce un deceniu cota de piata a crescut continuu, iar in medie, vest - europenii cumpara masini cu 5 CP mai putin puternice decat acum un an, arata datele Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Informatia pe scurt:
- Datele includ 18 tari europene (15 vechi membre UE plus Islanda, Elvetia si Norvegia)
- Programul rabla venit sa ajute industria auto sa iasa din criza a modificat foarte tare raportul dintre diferit clase de masini pe piata germana
- Niciodata masinile de clasa A si B nu au avut o cota combinata atat de mare, 44%
- Clasa C isi vede cota de piata erodata usor, Spania are pe piata cel mai mare procent de automobile de dimensiunile lui Astra si Golf, Italia are cel mai mic procent.
-Segmentul 4X4 are 8% din piata, dar in tarile muntoase si cele nordice detine o parte consistenta. In Danemarca nici 2% din masinile noi au tractiune integrala
- Media puterii masinilor inmatriculate anul acesta a fost de 110 CP, fata de 115 CP anul trecut. in Elvetia sunt cele mai "puternice masini noi, medie 142 CP
- Dieselul a pierdut anul acesta suprematia in Europa, cota coborand sub 50%, dar in Belgia, trei sferturi din masinile noi sunt pe motorina, in Grecia, doar 3%.
- In cele 18 tari s-au inmatriculat anul trecut 13,9 milioane masini noi, nivel apropiat de cel din 1990 si 1992.
Masinile de clasa mica au o pondere nemaintalnita
In cele 18 tari tari occidentale ma