» Gravitatea si frecventa accidentelor feroviare din ultimele luni ar putea crea impresia ca o calatorie cu trenul a devenit sport extrem in Romania. Sistemul da rateuri din ce in ce mai dese, care pun in pericol adeseori si viata calatorilor, din cauze binecunoscute, spun oamenii din domeniu.
» Dincolo de nelipsitele erori umane, infrastructura feroviara este veche de zeci de ani, iar sistemul nerestructurat nu este sustinut financiar. La nivel guvernamental nu exista o strategie clara: "Vrem si cai ferate sau doar transport auto?", se intreaba seful Autoritatii Feroviare.
Caile ferate par sa devina un mijloc aventuros de a calatori, daca e sa numeri accidentele feroviare care s-au petrecut in ultimele doua luni. Cel mai recent accident a avut loc sambata, pe magistrala Bucuresti-Constanta, cand doua trenuri de marfa, unul incarcat cu tabla si celalalt cu carbuni, s-au ciocnit si au deraiat. Din cauza cetii, primul marfar a incetinit foarte mult, iar conductorii celui de-al doilea marfar nu au tinut cont ca un semnalizator era stricat, ba chiar au depasit viteza regulamentara, astfel ca au ciocnit din spate celalalt marfar. Septembrie a fost o luna si mai bogata in deraieri de trenuri, care de data aceasta au fost pline nu doar cu marfa, ci si cu oameni. Presedintele Autoritatii Feroviare Romane, Dinu Dragan, ne-a declarat ca numarul accidentelor pe caile ferate din ultima perioada nu este iesit din comun, in schimb sunt de o gravitate mult mai mare ca de obicei.
Dragan spune ca e greu sa gasesti un singur vinovat sau o singura cauza a accidentelor feroviare din ultima perioada. "Infrastructura s-a degradat in mod evident, pentru ca s-a tot mizat ca se vor primi bani din fonduri europene si ca va fi pusa la punct. Nu s-a intamplat asa, pentru ca e nevoie de proiecte si statul trebuie sa vina cu o parte din bani, in jur de 20%"