Compania cehă lansează un nou model 4x4, pe un segment de piaţă aglomerat şi afectat de criză. De la începutul anului, vânzările pe segmentul SUV au scăzut cu 40%. Şi totuşi, Skoda s-a aventurat să lanseze un nou model cu tracţiune integrală. Maşina bună la toate, adică Sport Utility Vehicle (SUV), se vinde bine demulţi ani şi pe piaţa auto de la noi. Însă, cum aglomeraţia urbană este duşmanul şoferului, în general, şi al maşinilor mari de teren, în special, constructorii auto s-au orientat către modele de dimensiuni compacte. Aşa au luat fiinţă Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Quashqai, Fiat Sedici şi, mai nou, Skoda Yeti. Am enumerat doar câteva dintre modele, pentru că lista este mult mai lungă.
În prezent, lider la capitolul vânzări este Hyundai Tucson, care în primele şase luni ale acestui an şi-a găsit 552 de clienţi. În scădere cu 49% faţă de aceeaşi perioadă din 2008.
Preţuri piperate
Cea mai ieftină versiune de Skoda Yeti este în varianta cu motor pe benzină 1,2 TSI de 105 cai-putere, transmisie manuală cu şase trepte, tracţiune faţă, care costă 15.466 de euro. Varianta de top beneficiază de motorizarea diesel 2,0 TDI de 170 de cai-putere, transmisie manuală cu şase rapoarte şi tracţiune integrală, care ajunge la 26.056 de euro. Preţurile sunt cu TVA. Dimensiunile noului model al constructorului ceh sunt comparabile cu ale oricărui model compact. Yeti împarte platforma tehnică alături de fratele Volkswagen Tiguan.
Ambele modele sunt construite pe şasiul lui Golf V. Importatorul Skoda În România a organizat un drive-test pe ruta Bucureşti-Sinaia-Babele. Pe şosea se simte apartenenţa Yeti la clasa SUV-urilor derivate din compacte.
Dinamică bună în teren accidentat
Hyundai Tucson este cel mai vândut SUV compact din România
Maşina are un comportament ruti