Traian Basescu este intr-o campanie intensa de recuperare a electoratului sau traditional, cel care ii aducea victoria in 2004.
Pe cine mizeaza Traian Basescu, in acest moment?
In primul rand pe nucleul portocaliu dur. Conteaza apoi pe electoratul rural, mai sarac si mai putin educat, noua sa cucerire. In acest bazin, Traian Basescu are acum un avans de aproximativ 9 procente fata de Mircea Geoana. Clopul, oaia tunsa, bundita si frecventarea sistematica a fiecarui targ popular are, iata, efecte. A incercat si Mircea Geoana aceeasi strategie, dar, neavand carisma, a pierdut. Acest electorat nu intelege mare lucru din jocurile politice, dar il adora pe cel care joaca hora cel mai bine si mai cu foc.
Apoi, daca va reusi sa pastreze pana la capat imaginea de stapan al jocului, Traian Basescu isi va graranta si voturile celor care intotdeauna merg cu cel puternic, indiferent care e numele lui. Captarea acestora este unul dintre motivele pentru care presedintele nu-si permite sa lase impresia ca a pierdut puterea reala nominalizand un premier impus de altii.
Aceste trei categorii ii ajung, teoretic, lui Traian Basescu pentru a accede in turul al doilea. Acolo insa are nevoie de mult mai mult. Are nevoie de electoratul sau traditional aflat acum, in cea mai mare parte, in consistenta tabara a dezamagitilor. Este vorba despre majoritatea electoratului urban, informat, cu venituri medii, patroni mici si mijlocii sau angajati in mediul privat, adica un fel de clasa de mijloc in acceptiune romaneasa.
Ce voiau acesti oameni cand l-au votat pe Traian Basescu in 2004? Anticoruptie si reforme. De ce sunt dezamatiti? Pentru ca nu vazut reforme pana in ultimele luni ale mandatului prezidential, pentru ca anticoruptia a esuat, pentru ca 4 ani de zile bugetarii au fost mangaiati pe cap in detrimentul lor, pentru ca PSD a ajuns