Cele mai multe reclamaţii ale clienţilor băncilor la Protecţia Consumatorilor au în vedere majorarea dobânzii la credite. Românii au înaintat în acest an 2.100 de plângeri împotriva băncilor, în creştere cu peste 30%. Majoritatea clienţilor au reclamat probleme legate de produsele de creditare. Numărul românilor nemulţumiţi de serviciile bancare a continuat să crească în acest an. Numai în primele nouă luni ale anului, clienţii băncilor au depus la Protecţia Consumatorilor 2.100 de reclamaţii, majoritatea vizând împrumuturile contractate de aceştia. Astfel, numărul de plângeri a crescut cu peste 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când numărul de reclamaţii a fost de aproximativ 1.600, potrivit datelor Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Comisioanele, o problemă
Peste 80% din plângeri au fost făcute de cei care au luat credite de la bănci. Iar dintre aceştia, cei mai mulţi au reclamat majorarea nejustificată a dobânzilor la împrumuturi. De altfel, încă din toamna trecută, când creditele s-au scumpit semnificativ, numărul de reclamaţii a explodat. Numai în ultimele trei luni ale lui 2008, 2.400 de clienţi au înaintat plângeri la ANPC. O altă problemă reclamată de români a vizat prelungirea comisionului de rezervă minimă obligatorie prevăzut în contractul de credit.
Citiţi şi:
Băncile reduc dobânzile, dar cresc comisioaneleBancherii nu se mai înghesuie să-şi promoveze crediteleAvantajele creditelor alternative la „Prima Casă“
„Adevărul“ a sesizat încă de la finele anului trecut faptul că Volksbank a menţinut acest comision, deşi era contrar clauzelor contractuale. Ulterior, în aprilie, după ce a fost amendată, banca a început să înapoieze clienţilor sumele încasate fără temei.
De asemenea, au fost reclamate şi situaţiile în care rambursările anticipate nu au