Investitiile in cumpararea de spatiu publicitar vor ajunge in acest an la 347 milioane de euro, mai putin cu 38% fata de 540 milioane de euro anul trecut, ceea ce ar situa piata aproape de nivelul din anul 2006, potrivit estimarilor studiului Media Fact Book realizat de Initiative Media, agentia de media a grupului Lowe.
Scaderea a inceput inca din trimestrul al doilea al anului trecut, piata de media crescand in 2008 cu 12% fata de estimarea initiala de 24%.
Cele mai mari comprimari vor fi inregistrate in presa scrisa, care va ajunge in 2009, conform datelor Initiative, la 40 de milioane de euro, la jumatate fata de cele 82 de milioane de euro de anul trecut, cand investitiile in print erau mai mari cu trei milioane de euro fata de anul 2007.
“Printul a fost mereu cel care a scazut in ultimii ani, tirajele au devenit mai mici, aproape toate ziarele si revistele ofera pachete promotionale, iar advertiserii isi pun problema daca oamenii cumpara publicatia pentru continut si vad reclama. Criza a accentuat acest lucru. Caderea a fost mai mare la ziare care au scazut cu 55-60%, la reviste fiind o scadere de 45-50% pentru ca acestea au clienti fideli de publicitate”, a declarat Alexandra Olteanu, buying director al Initiative Media.
Chiar daca se vorbeste din ce in mai des despre disparitia presei tiparite, oficialii Initiative spun ca sunt si tipuri de publicatii care vor rezista.
Insa va deveni din ce mai important continutul bazat pe contextualizare si analiza, unul dintre avantajele pe care le vad reprezentantii agentiei de media in competitia printului cu rapiditatea mediei audiovizuale si a celei online.
“Produsele din categoria bunurilor de larg consum vor investi in continuare in tabloide, iar sectorul bancar, cel auto si telecom vor investi in publicatiile economice”, a spus Ileana Tomescu, managing partner Brand Connection,