Mihai Rohan, presedintele si directorul general al Carpatcement Holding, subsidiara locala a grupului german HeidelbergCement, apreciaza ca nivelul consumului de ciment va scadea cu 30% in 2009, la circa sapte milioane de tone.
“Companiile din industria constructiilor, implicit si noi, producatorii de ciment, au mizat in 2009 pe cele 10 miliarde de euro pe care autoritatile au promis ca le vor investi in infrastructura. Dar banii nu au venit. Acest lucru a avut un impact direct si asupra productiei si consumului de ciment, care va scadea cu 30% pana la finalul anului”, spune Rohan, care detine si functia de presedinte al Patronatului din Industria Cimentului si altor produse minerale pentru constructii din Romania (CIROM).
El mentioneaza ca evolutia cifrei de afaceri din 2009 a Carpatcement Holding va fi similara cu scaderea consumului si productiei, respectiv 30%. Anul trecut, compania a inregistrat afaceri de aproximativ 294 de milioane de euro.
“In conditiile in care productia de ciment la nivel national a depasit anul trecut 10 milioane de tone, iar anul acesta se va inregistra o scadere importanta, producatorii de ciment nu au alta varianta decat sa lucreze la capacitati mai reduse, deci sa piarda bani”, mentioneaza Rohan.
Compania de ciment are de recuperat datorii de circa 3-4 milioane de euro de la distribuitori, o parte din acestea avand o vechime mai mare de sase luni.
“Avem de primit bani pentru ca multi din distribuitorii nostri sunt legati de sumele pe care trebuie sa le incaseze in urma lucrarilor pe care le-au avut cu statul”, subliniaza directorul general al Carpatcement Holding.
Scaderea consumului si a productiei de ciment a fost dublata de o scadere a preturilor, atat la producatori, cat si pe rafturile magazinelor.
“Preturile practicate de producatori la cimentul vrac au suferit scaderi de 5-10%, in conditiile