Solers PPD, filiala locala a distribuitorului cipriot Photos Photiades Distributors(PPD), care importa brandurile de whisky Johnnie Walker si J&B, estimeaza pentru ultimele luni din acest an o crestere a cifrei de afaceri in lei si o stagnare a vanzarilor in volum.
"Dupa ce a trecut panica din primul trimestru, in cel de-al doilea trimestru piata a inceput sa isi revina, iar acum putem fi din nou optimisti. Am recuperat pierderile din primul trimestru si ne apropiem de rezultatele anului trecut", a declarat Nearchos Papacharalampous, 32 de ani, directorul general al Sollers PPD.
Devalorizarea puternica a leului din prima parte a acestui an a determinat majoritatea importatorilor sa opereze majorari de pret cuprinse intre 15 si 30% la produsele din portofoliu. Reprezentantul companiei sustine ca in acea perioada Sollers a crescut preturile cu 6-7%.
"Primul trimestru a fost o provocare pentru toti deoarece ne-am confruntat cu multe anomalii. Acum piata inregistreaza din nou cresteri in retailul modern, ceea ce inseamna ca populatia a inceput sa se adapteze la ideea de criza", spune Papacharalampous, mentionand ca de la inceputul anului Sollers nu a mai realizat alte cresteri de pret.
Si-au revenit usor in lunile de vara
In primele trei luni ale acestui an vanzarile Sollers inregistrau o scadere de 10% in volum si de 3% in valoare comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. "Distribuitorii nostri au avut probleme cu colectarea banilor din HoReCa, dar fenomenul a fost mai puternic la nivel regional decat in Bucuresti", a explicat el, mentionand ca in Capitala sunt realizate 40% din afacerile Sollers. Dupa ce vanzarile companiei au stagnat in trimestrul doi, in perioada de vara s-a consemnat un avans de 5% comparativ cu trimestrul trei al anului 2008.
Majorarile vanzarilor din retailul modern din trimestrul trei, precum si f