Producatorul de lactate Danone Romania incearca sa pastreze costurile la nivelul inregistrat anul trecut. In acest sens, compania a negociat costurile cu materiile prime, a optimizat portofoliul de produse, continuand totodata investitiile in ferme, logistica si cresterea capacitatii de productie, a declarat Bogdan Ioachim, director de comunicare, nutritie si stiinta in cadrul Danone.
“Inca din anul 2008 ne axam pe optimizarea productivitatii, optimizam costuri si portofoliu de produse. Chiar daca mai renuntam la anumite produse, nu branduri, acestea sunt inlocuite cu altele noi. Anul acesta am lansat pana acum pana in 10 produse. Investim in continuare in fermele noastre, in logistica”, spune Bogdan Ioachim.
Potrivit acestuia, in ultimii patru ani Danone a investit 4,5 milioane de euro in ferme. Daca in urma cu 3-4 ani, compania avea 130 de furnizori, in prezent Danone preia materia prima de la 70 de ferme, localizate in special in zona Bucurestiului, la distante de 200-250 km de Capitala.
“Avem si ferme in zona Moldovei si Transilvaniei, insa ne-am concentrat investitiile in special in fermele de proximitate. Avem in prezent ferme capabile sa furnizeze peste 10 tone de lapte pe zi. Preturile sunt negociate cu producatorii. In Romania pretul laptelui este mai mare decat in alte tari, precum Belgia sau Polonia”, afirma Ioachim.
Aceste ferme acopera in prezent 90-95% din necesarul de materie prima, restul fiind importat, in special din Ungaria.
In Romania consumul de iaurt se situeaza in prezent la 5-6 kg per capita, in timp ce in tarile vecine acesta se situeaza in jurul a 12kg/capita.
Danone Romania este prezent pe plan local din anul 1999, avand o unitate de prelucrare a laptelui in Bucuresti. Fabrica avea anul trecut o capacitate de productie de 70.000 tone si 7 linii de productie. In prezent, fabrica acopera productia necesa