Cauza accidentului feroviar petrecut in 21 septembrie in zona localitatii clujene Boju, unde un tren incarcat cu produse petroliere a deraiat, a fost ruperea unui carlig de tractiune de la un vagon, ancheta facuta de Autoritatea Feroviara stabilind si faptul ca acel carlig avea vicii de constructie, informeaza Mediafax.
Gelu Dae, inspector sef la Autoritatea Feroviara Romana (AFER), a declarat, miercuri, ca in urma anchetei facute de o comisie a AFER s-a stabilit ca accidentul de categoria intai a fost cauzat de ruperea unui carlig de tractiune de la al saptesprezecelea vagon al trenului.
Potrivit sursei citate, ancheta a stabilit ca acest carlig avea vicii de constructie, iar ruperea sa a cauzat deraierea celui de-al saptesprezecelea vagon, care a antrenat si restul vagoanelor.
Stabilirea viciilor de constructie s-a facut si in urma unor probe de laborator, a adaugat Dae.
Un tren incarcat cu produse petroliere a deraiat, in 21 septembrie, la intrarea intr-un tunel dintre localitatile clujene Boju si Valea Florilor, intr-o zona greu accesibila, sapte dintre vagoane ajungand intr-o rapa.
Cauza accidentului feroviar petrecut in 21 septembrie in zona localitatii clujene Boju, unde un tren incarcat cu produse petroliere a deraiat, a fost ruperea unui carlig de tractiune de la un vagon, ancheta facuta de Autoritatea Feroviara stabilind si faptul ca acel carlig avea vicii de constructie, informeaza Mediafax.
Gelu Dae, inspector sef la Autoritatea Feroviara Romana (AFER), a declarat, miercuri, ca in urma anchetei facute de o comisie a AFER s-a stabilit ca accidentul de categoria intai a fost cauzat de ruperea unui carlig de tractiune de la al saptesprezecelea vagon al trenului.
Potrivit sursei citate, ancheta a stabilit ca acest carlig avea vicii de constructie, iar ruperea sa a cauzat derai