Phil Noble, unul dintre oamenii care au lucrat pentru strategia campaniei online a lui Barack Obama, spune ca presedintele american nu ar fi castigat aceasta functie daca nu ar fi fost Internetul, care de altfel i-a si adus fonduri de 600 de milioane de dolari pentru a-si sustine promovarea.
Fondatorul site-ului PoliticsOnline a lucrat cu presedintele SUA de la sfarsitul lui 2006 pentru proiectele sale pe Internet, ocupandu-se totodata de organizarea campaniei in Carolina de Sud, statul in care locuieste.
„Obama a fost capabil sa foloseasca Internetul pentru a mari eficienta campaniei. Campania lui a crescut foarte repede. Este corect sa spunem ca probabil nu ar fi presedinte daca nu ar fi fost Internetul. Dar asta pentru ca l-a utilizat foarte bine, dar aproape orice parte din campanie a fost mai buna decat in alte campanii: televiziunea, organizarea, mesajul, strategia”, a declarat pentru Wall-Street Phil Noble, unul dintre cei mai importanti experti la nivel mondial in utilizarea Internetului in politica.
Noble considera ca desi publicitatea online este abia la inceput, tinde sa devina din ce mai importanta pentru politicieni.
„Politicienii destepti sunt deschisi catre online. Este o modalitate noua de a ajunge la electorat si politicienii destepti vor cauta intotdeauna metode noi de ajunge la oamenii care voteaza. Nu conteaza tehnologia, dar pur si simplu aceasta te conecteaza cu votantii. Este clar ca utilizarea Internetului este foarte diferita de la o tara la alta, precum este si televiziunea, care ramane un mediu important pentru orice companie electorala", explica Noble.
Pentru ca bugetele mari se duc inca spre mediile clasice de promovare, in special catre televiziune, strategul american crede ca Internetul ar trebui sa atraga intre 10-20% din investitia intr-o campanie electorala.
„Alocarea sumei depinde de mai multi factori.