Preşedintele AutoItalia Group, importatorul mărcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Infiniti şi SsangYong, ne-a mărturisit câteva dintre măsurile luate de conducerea grupului pentru a depăşi momentul dificil prin care trece industria auto, precum şi previziunile sale despre viitorul pieţei. Capital: Vă propun un scenariu. Să zicem că suntem în august 2008 şi ştim că suntem în pragul unei crize care va reduce piaţa cu 50%. Ce măsuri aţi lua pentru a vă proteja afacerea
Preşedintele AutoItalia Group, importatorul mărcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Infiniti şi SsangYong, ne-a mărturisit câteva dintre măsurile luate de conducerea grupului pentru a depăşi momentul dificil prin care trece industria auto, precum şi previziunile sale despre viitorul pieţei.
Capital: Vă propun un scenariu. Să zicem că suntem în august 2008 şi ştim că suntem în pragul unei crize care va reduce piaţa cu 50%. Ce măsuri aţi lua pentru a vă proteja afacerea?
Herbert Stein: Primul lucru ar fi fost să scap de stocuri. Aşa aş fi putut scăpa şi de anumite cheltuieli. Şi aş fi dat afară câţiva oameni. Era necesar pentru că aveam calibrat personalul pentru comercializarea a, să zicem, 1.000 de maşini şi acum vindem doar 500. Nu e acelaşi lucru. Oricum, cel mai important lucru este scăparea de stocuri.
În 2008, foarte puţine companii din zona auto au raportat pierderi. Care consideraţi că va fi situaţia financiară a companiilor care comercializează vehicule la finalul lui 2009?
Cred că situaţia lor va fi mai grea decât anul trecut. De exemplu, la AutoItalia nu mă aştept la nici un profit, ci la pierderi. La şedinţe nu mai vorbim despre maximizarea profitului ci despre micşorarea pierderilor. Maşinile de pe stoc ne-au tras în jos. Cu cât stau mai mult la dealer, devin mai vechi şi valorează mai puţin. Am început criza cu circa 8.000 de maşini pe stoc. E clar