A inceput salonul auto de la Tokyo, mai putin cunoscut in Europa, insa prin traditie unul iesit din comun. Anul acesta vor fi prezente masini care se inclina la curbe precum motocicletele, un SUV cu motor electric, o varianta a Suzuki Swift care se poate incarca la priza dar si o masina sport extrem de usoara produsa de Toyota impreuna cu Subaru. Toti marii producatori europeni si-au declinat participarea, dar salonul asiatic ramane unul al ideilor trasnite.
Desi e criza iar lumea se orienteaza catre masini mai ieftine, una din vedetele salonului este modelul Lexus LF-A care costa 375.000 dolari, are motor 4,8 litri V10 si viteza maxima de 325 km/h. Modelul a fost anuntat de mai multe concepte, insa va avea o productie limitata de 500 de exemplare ce vor fi livrate intre 2010 si 2012.
Un alt model sport al Toyota este conceptul FT-86, model care, spun japonezii, va da un aer "cool" marcii. Coupe-ul dezvoltat impreuna cu Subaru are sub 1.000 kg si dispune de un motor boxer de 2 litri, 200 CP. Lansarea va fi abia in 2012 in Europa la un pret de peste 30.000 euro, dar japonezii spera sa reediteze succesul sportivei Celica. Masina are 4,16 metri lungime, cam cat Audi TT.
Toyota vine si cu unul din cele mai mici modele de la salon, FT EV II, care, desi masoara doar 2,73 metri lungime, poate gazdui patru pasageri, sustine producatorul. Conceptul dispune de doua motoare electrice, bateriile dau o autonomie de 90 km, iar viteza maxima este de 100 km/h.
Nissan a prezentat modelul Leaf, primul sau vehicul 100% electric destinat productiei de serie, masina care nu e gandita a fi de nisa ci vrea sa concureze cu multe modele de dimensiuni similare de pe piata.
Hatchback-ul Nissan Leaf va fi comercializat de la finele lui 2010 in Japonia, America de Nord si Europa si desi producatorul nu a anuntat pretul, presa speculeaza ca