Autoritatea Feroviară Română (AFER) a finalizat ancheta în cazul trenului încărcat cu produse petroliere care a deraiat pe 21 septembrie la Boju, în judeţul Cluj. Principala cauză a accidentului este ruperea unui cârlig de tracţiune de la un vagon.
Conform concluziilor Autoritatăţii Feroviare, acel cârlig avea vicii de construcţie.
Gelu Dae, inspector-şef la AFER, a declarat pentru Mediafax că în urma anchetei s-a stabilit că accidentul a fost cauzat de ruperea unui cârlig de tracţiune de la al şaptesprezecelea vagon al trenului.
Potrivit sursei citate, ancheta a stabilit că acest cârlig avea vicii de construcţie, iar ruperea sa a cauzat deraierea celui de-al şaptesprezecelea vagon, care a antrenat şi restul vagoanelor.
Stabilirea viciilor de construcţie s-a făcut şi în urma unor probe de laborator, a adăugat Dae.
Şapte vagoane într-o râpă
Un tren încărcat cu produse petroliere a deraiat, în 21 septembrie, la intrarea într-un tunel dintre localităţile clujene Boju şi Valea Florilor, într-o zonă greu accesibilă, şapte dintre vagoane ajungând într-o râpă. Trenul aparţinea firmei Unifertrans şi transporta motorină şi benzină la un depozit Lukoil din Cluj-Napoca, fiecare vagon fiind încărcat cu o cantitate cuprinsă între 50 şi 55 de tone de produse petroliere. 29 din cele 36 de vagoane ale garniturii erau încărcate cu motorină, iar restul de şapte cu benzină.
Traficul feroviar în zonă, blocat în urma accidentului, a fost reluat, în 22 septembrie, pe un fir, iar şase dintre cele şapte vagoane au fost ridicate din râpă, la începutul lunii octombrie.
Citeşte şi Un tren cu produse petroliere a deraiat la BojuCurba blestemată de la BojuMecanicii spun că nu a existat niciun obstacol pe şine
În urma accidentului feroviar a fost declanşată o anchetă, iar cei doi mecanici şi cei doi ajutori de mecanici ai locomotivelor aflate