Oprescu a „plusat” cu 1,5 milioane de euro, după ce şi Videanu a dat bani în plus firmei Tehnologica Radion. Sursa: Codrin Prisecaru
După ce, mai bine de un an, traficul pe Calea Moşilor a fost paralizat, iar autori tăţile au cheltuit aproape 60 de milioane de euro pentru reabilitarea sistemului rutier, a trotuarelor şi a liniei de tramvai de pe bulevard, Primăria Capitalei, de acestă dată cea a lui Sorin Oprescu, a acordat un nou contract, prin încredinţare directă, pentru lucrări suplimentare.
Valoarea acestuia: 1,5 milioane de euro. În rolul „Generosului” - Direcţia de Transporturi, aflată în subordinea primăriei şi condusă de Mădălin Dumitru. În rolul „Câştigătorului”: Tehnologica Radion, deţinută de omul de afa ceri Theodor Berna.
Contract „umflat” de situri
La trei ani şi jumătate de la hotărârea de consiliu care aproba indicatorii tehnico-economici şi mai multe „reveniri” asupra contractului, tragem linie şi vedem că municipalitatea a plătit peste 23 de mi lioane euro pentru un kilometru de drum, linie de tramvai şi trotuar reabilitat, cu 8 milioane de euro/km mai mult decât s-a prevăzut iniţial. În total, pentru cei 2,577 km de Calea Moşilor au fost plătiţi peste 59,3 milioane euro.
Astfel, dacă în februarie 2006, consilierii generali au decis să apro be lucrări ce vor costa 39,2 mi lioane de euro (la un curs de 3,48 de lei/euro), după câteva luni, tariful a ajuns la 57,8 milioane, printr-un act adiţional semnat de Adriean Videanu. Lucrările au fost anunţate de fostul edil ca finalizate, cu surle si trâmbiţe, pe 1 aprilie 2008. Pe 17 octombrie 2009, însă, municipalitatea i-a mai dat fir mei Tehnologica Radion - fără licitaţie şi fără anunţ de intenţie - noi lucrări de modernizare a străzii, în schimbul a încă aproximativ 1,5 milioane de euro.
Întrebat ce mai trebuie făcut pe Calea M