Danone Romania, cel mai mare producator de iaurt de pe plan local, cu afaceri de 114 mil. euro in 2008 si peste 700 de anagajati, sustine ca a redus anul acesta costurile companiei doar prin optimizarea productiei si a portofoliului, fara a umbla la costurile salariale.
"Am incercat sa ne incadram in costurile din 2008, in conditiile in care toate costurile au crescut anul acesta. Nu am facut disponibilizari, ba chiar au aparut noi pozitii, iar salariile nete ale angajatilor au crescut cu intre 7 si 10%", a declarat Bogadan Ioachim, directorul de comunicare, nutritie si stiinta al Danone Romania, producatorul iaurturilor Activia si Nutriday.
Reprezentantii Danone au adaugat ca fluctuatia de personal a fost mai redusa anul acesta, cu toate ca numarul de CV-uri primite pentru angajare a explodat comparativ cu anii precedenti.
Pentru a nu face reduceri de personal sau salariale, Danone a renegociat anul acesta contractele cu furnizorii de materie prima si a restructurat portofoliul de produse, renuntand la cele neprofitabile si realizand aproximativ zece noi lansari de la inceputul anului si pana in prezent. Astfel, producatorul de iaurturi a extins gama de produse Casa Buna, situata pe segmentul economic, dar a inceput in acelasi timp sa produca si pentru marca privata a retailerului francez Carrefour.
In plus, filiala locala a Danone a umblat si la preturi, care au scazut de la inceputul acestui an cu intre 10 si 20%, in functie de fiecare produs in parte. In ceea ce priveste investitiile derulate anul acesta, acestea nu se vor mai ridica la nivelul anilor precedenti, cand Danone aloca intre patru si cinci milioane de euro pentru cresterea capacitatilor de productie sau modernizari. "La inceputul anului ne propusesem sa investim in acelasi ritm ca in anii anteriori, insa inca nu stim cum vom incheia anul acesta", a spus el.
Filiala produ