La ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României, desfăşurat în perioada 15 -18 octombrie la complexul expoziţional Romexpo din Bucureşti, au venit 19.000 de vizitatori, în creştere cu 10% faţă de anul trecut.
„Suprafaţa ocupată de către expozanţi a crescut cu 43% faţă de ediţia din 2008, iar gradul de internaţionalizare (numărul companiilor străine prezente) a crescut cu 5% faţă de ediţia de primavară 2009. La această ediţie au participat expozanţi din Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, Grecia, India, Israel, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Slovacia, Turcia şi Ungaria“, informează un comunicat al Romexpo.
Exces de oferte interne
Chiar dacă se apropie Revelionul şi vacanţa de iarnă şi mulţi români sunt în căutare de oferte, în special în străinătate, organizatorii ediţiei din această toamnă a Târgului de Turism Bucureşti au decis ca România să domine în topul destinaţiilor promovate. Astfel, aproape 70% din ofertele prezente la Târg au vizat zone din România şi, în special din zone tradiţionale precum Maramureş, Bucovina sau Delta Dunării. Au fost şi oferte pentru străinătate, dar mult mai puţine decât în anii precedenţi.
De asemenea, din cauza crizei, tour-operatorii nu s-au mai prezentat la târg cu oferte excentrice şi foarte scumpe. Motivul? Chiar şi bogaţii vor alege în acest an să petreacă sărbătorile de iarnă pe plan intern sau în ţări mai accesibile, precum Austria, Turcia sau Bulgaria. „Anul trecut am vândut un pachet de Revelion în Dubai şi Maldive care a costat 150.000 de dolai pentru patru persoane. În acest an, însă, chiar şi cei mai bogaţi clienţi s-au îndreptat către destinaţii clasice, precum Antalya sau Austria“, a declarat, pentru „Adevărul“ Mircea Vladu, directorul general al Prestige Tour, prezent săptămâna trecută la Târgul de Turism.
Camerele de Comerţ şi Industrie ale României