Dacă vânzarea Opel nu se finalizează rapid, divizia europeană a General Motors ar putea rămâne fără lichidităţi în ianuarie 2010. Tranzacţia anunţată săptămâna trecută a întâmpinat dificultăţi după ce, vineri, Comisia Europeană a ridicat serioase semne de întrebare în legătură cu respectarea regulilor de concurenţă în cazul ajutoarelor promise de Germania.
Fred Irwin, directorul societăţii care administrează activele Opel, a cerut ieri ca vânzarea diviziei către compania canadiană Magna să se încheie rapid, având în vedere că filiala europeană a General Motors riscă să rămână fără lichidităţi în două luni, informează NewsIn. În principiu, GM şi Magna ar trebui să semneze acordul pentru vânzarea Opel în această săptămână, deşi presa internaţională, citând surse apropiate negocierilor, a anunţat acelaşi lucru şi săptămâna trecută. Vineri, Comisia Europeană a ridicat obiecţii în legătură cu ajutorul financiar de 4,5 miliarde de euro pentru restructurarea Opel oferit de Germania. Comisia Europeană a emis un prim aviz, precizând că a găsit „indicii semnificative“ că ajutorul promis de Berlin încalcă regulile europene de concurenţă, deoarece făcea obiectul unei condiţii înainte ca Magna/Sherbank, cumpărătorul în cauză, să preia o participaţie majoră în constructorul Opel. Executivul de la Berlin a susţinut acordul de preluare a Opel - care are 25.000 de salariaţi în Germania - de către Magna International şi partenerul din Rusia al acesteia, Banca Sherbank. Răspunzând imediat criticilor, Germania a scris GM şi Opel că ajutorul de stat va fi disponibil oricare ar fi cumpărătorul constructorului european. Bruxellesul aşteaptă în continuare să primească detalii precise privind acordurile financiare.
Sindicaliştii de la uzina Opel din Spania resping proiectul Magna
Comitetul de întreprindere de la uzina Opel din Figueruelas, Spania, a respins l