Clientii UPC care sunt abonati la serviciile de televiziune vor putea intra gratuit si pe internet, insa la viteze foarte mici, care le vor permite utilizatorilor doar sa prinda gustul accesului la web, vizitand pagini internet putin incarcate cu imagini sau filme si utilizand aplicatii precum e-mail-ul sau mesageria instantanee. Activarea Internet Start costa 40 de lei, insa ulterior clientii nu trebuie sa achite nicio alta taxa lunara.
Serviciul Internet Start asigura o viteza de pana la 256 Kbps la descarcarea datelor si de pana la 64 Kbps la incarcarea datelor - de cateva zeci de ori mai mica decat cele mai performante oferte de pe piata.
Practic utilizatorii nu se vor putea astepta sa vizioneze clipuri pe Youtube, sa vada meciuri sau alte emisiuni transmise in direct pe internet sau sa descarce fisiere de mari dimensiuni de pe net. Vitezele oferite pentru serviciul de date Internet Start vor permite utilizarea unor aplicatii de mesagerie instantanee sau vizitarea unor pagini putin incarcate cu elemente multimedia.
Oferta nu se adreseaza doar celor 140.500 de clienti UPC care erau abonati la finele lui iunie si la serviciile de televiziune si la cele de telefonie fixa, ci intregii baze de clienti pe cablu TV care nu are instalat accesul la web - aproximativ un milion de clienti.
rima tinta a campaniei UPC este retentia bazei actuale de clienti pe televiziune si telefonie, care ar putea fi tentata sa acceseze gratuit si serviciul internet.
In conditiile in care UPC are un numar insemnat de clienti in orase mici, unde somajul este in crestere, operatorul incearca astfel sa blocheze eventuale decizii ale clientilor de a renunta la serviciile UPC oferindu-le gratuit un serviciu pe care este foarte posibil ca utilizatorii sa nu-l contracteze din proprie initiativa in aceasta perioada.
Pe langa retentia clientilor , un scenariu