România este singura ţară din Europa Centrală şi de Est (CEE) care va înregistra o creştere a volumului vânzărilor de retail în 2009, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă PriceWaterhouseCoopers (PwC). Conform datelor PwC, dacă în 2008 rata de creştere a volumului vânzărilor de retail era de 9,6%, în 2009 situaţia s-a inversat complet, ajungându-se la o scădere medie de 3,6%. Cu toate acestea, ţara noastră este singura din Europa Centrală şi de Est c
România este singura ţară din Europa Centrală şi de Est (CEE) care va înregistra o creştere a volumului vânzărilor de retail în 2009, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă PriceWaterhouseCoopers (PwC).
Conform datelor PwC, dacă în 2008 rata de creştere a volumului vânzărilor de retail era de 9,6%, în 2009 situaţia s-a inversat complet, ajungându-se la o scădere medie de 3,6%. Cu toate acestea, ţara noastră este singura din Europa Centrală şi de Est care va raporta un avans de 3%. Cel mai mare declin va fi însă raportat în Ucraiona, -12,1%, şi în Republica Cehă, -7,7%.
"Cifra de 3% creştere pentru retailul din România este o estimare, având ca sursă Economist Intelligence Unit. De asemenea, estimările prezentate se bazează pe analize făcute în prima jumătate a anului 2009 şi, într-o piaţă în plină recesiune, aceste estimări sunt revizuite periodic. Comparaţia cu tările din jur este relevantă dar trebuie avute în vedere toate particularităţile pieţelor respective şi, în special, gradul de dezvoltare al sectorului retail din fiecare ţară analizată", a argumentat, pentru capital.ro, Mihai Anita, Partener, Departamentul de Audit, PricewaterhouseCoopers România.
Creşteri şi în 2010
Pentru 2010, PwC estimează că România va avea o creştere pe retail de 4,3%, în timp ce în 2011 se va ajunge la un avans de 6,9%, tot cele mai mari din regiune.
Anul 2010 va f