Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a înregistrat mai mult de 157 de mii de portări în 12 luni de la introducerea serviciului. Cosmote a primit cei mai mulţi clienţi pe telefonia mobilă, iar UPC este operatorul preferat pe telefonia fixă. Din numărul total de 157.041 de portări realizate, 67% (105.745) au fost numere de telefonie mobilă, în timp ce în segmentul telefoniei fixe s-au portat 51.291 de numere. Din cei peste 157
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a înregistrat mai mult de 157 de mii de portări în 12 luni de la introducerea serviciului. Cosmote a primit cei mai mulţi clienţi pe telefonia mobilă, iar UPC este operatorul preferat pe telefonia fixă.
Din numărul total de 157.041 de portări realizate, 67% (105.745) au fost numere de telefonie mobilă, în timp ce în segmentul telefoniei fixe s-au portat 51.291 de numere. Din cei peste 157.000 de utilizatori care au optat pentru portarea numărului, 1.395 de utilizatori de telefonie mobilă şi 361 de utilizatori de telefonie fixă şi-au portat numărul de mai multe ori. Din totalul numerelor portate, aproximativ 800 au fost reveniri la furnizorul iniţial.
„În medie, peste 13.000 de utilizatori se folosesc lunar de facilitatea introdusă de ANCOM pe piaţa de comunicaţii electronice în urmă cu un an – şi îşi păstrează numărul de telefon atunci când îşi schimbă furnizorul de telefonie. Sunt convins că mult mai mulţi utilizatori se folosesc de portabilitate pentru a-şi renegocia condiţiile contractuale şi acest lucru se vede în creşterea concurenţei şi scăderea preţurilor la servicii de telefonie,” a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM la împlinirea unui an de la lansarea în România a portabilităţii numerelor.
Cosmote a primit cei mai mulţi clienţi prin portare
Cinci operatori de telefonie m