Cea mai circulată arteră rutieră din România, DN 1 - DN 7, care se întretaie în municipiul Sebeş, este obturată de o... cale ferată aproape dezafectată.
Aceasta tranzitează Şoseaua Drumul Sibiului de la intrarea în Sebeş dinspre Sibiu, iar terasamentul ei este praf şi pulbere, deşi este periodic refăcut. Tronsonul de şine, aflat în administrarea Regionalei Transporturi Feroviare Braşov, a devenit în ultimii ani un adevărat tampon pentru traficul rutier, care se ridică zilnic în Sebeş la circa 45.000 de autovehicule, în unele intervale orare circulaţia fiind practic paralizată. Absurditatea situaţiei constă în faptul că respectiva cale ferată nici măcar nu este circulată, decât sporadic, poate o dată sau maxim de două ori pe lună. Liniile deservesc o societate din localitatea aparţinătoare Petreşti, firmă care nu prea mai are comenzi şi, prin urmare, nici nu mai este rentabilă pentru SNCFR.
Pentru un oraş care se "bucură" de traficul din Sebeş, numai o asemenea cale ferată mai lipsea, susţin poliţiştii rutieri. Mulţi nu înţeleg de ce este aşa de importantă această cale ferată pentru traficul infernal. Explicaţia e simplă.
SOLUŢIE DA, VOINŢĂ BA
Imaginaţi-vă că vă deplasaţi de la Sibiu către Sebeş cu o medie de 80, poate 90 km/h. Brusc, la intrarea în Sebeş, în dreptul motelului Clasic, trebuie să încetiniţi la 5 km/h, deoarece în caz contrar vă veţi rupe maşina, la propriu, nu la figurat. Dacă mai puneţi la socoteală că unui mastodont de 40 sau 50 de tone îi trebuie mult mai mult timp să se pună în mişcare, puteţi să vă faceţi o imagine despre coloanele de autovehicule generate în mijlocul Sebeşului de această cale ferată. Soluţia este în mâinile SNCFR-Regionala Braşov, care însă nu este interesată să investească într-un tronson de cale ferată nerentabilă şi aproape deloc utilizată. Autorităţile locale din Sebeş au făcut de