Ministrul Transprturilor, Radu Berceanu, spune că România ar fi putut să atragă pentru infrastructură fonduri europene nerambursabile de circa 800 de milioane de euro numai în acest an, dacă ar fi făcut demersurile imediat după aderarea României la UE în 2007. Sursa: Octavian Cocoloş „Noi am făcut acreditările şi audierile necesare cu doi ani întârziere”, a declarat ministrul. România are la dispoziţie, prin Programul Operaţional Sectorial de Transport (POST), fonduri nerambursabile de 4,7 miliarde euro în perioada 2007-2013. Banii se pot lua până în 2015. Berceanu a arătat că România ar putea avea „ceva probleme” la sfârşitul anului 2010, când se încheie perioada de tragere a fondurilor ISPA de preaderare. „Unele proiecte sunt întârziate din diverse motive. Fie studiile nu au fost corecte, fie firmele străine au întârziat sau nu am putut să facem exproprierile la timp şi nici avizele de mediu. Vom încerca, pe cât posibil, să finalizăm proiectele ISPA până la finalul lui 2010 şi o să vedem atunci ce facem”, a explicat ministrul.
Probleme pe Comarnic-Braşov
Potrivit ministrului, o altă problemă este încheierea contractului de concesiune pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, negociere ce s-ar putea finaliza la finele acestui an. Câştigătorul licitaţiei este consorţiul Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS şi Aktor SA, iar suma totală este de 1,5 miliarde de euro. Berceanu susţine că din primăvară nu reuşeşte să se înţeleagă cu firmele în legătură cu anumite aspecte, cum ar fi termenele de finalizare.
Acesta este primul contract de construcţie prin concesiune a unui tronson de autostradă. Concesiunea durează 30 de ani. Berceanu vrea să scoată românii în stradă Totodată, ministrul transporturilor, prezent la o conferinţa „România Construct Forum 2009”, organizată de agenţia Mediafax, a prec