Soarele a iesit invingator de dupa norii grei de ploaie si ne surade strengareste in timp ce mergem spre prima cladire din curtea Gimnaziului A.I.Cuza din cartierul Unirii din Targu-Mures. La etajul unu ne oprim in clasa intai E, una din cele doua clase din scoala cu predare dupa metoda “Step by step.”
Dincolo de usa pe care scrie numele clasei gasim doua mese in jurul carora stau copiii, impartiti pe grupe. Invatatoarele Simon Zsofia si Bitai Julia se ocupa de cei 15 copii inscrisi in clasa unde se foloseste metoda de predare “step by step.” Discutand despre problemele pe care le intampina tinerele cadre didactice, aflam ca din pacate nu prea este cunoscuta metoda, desi de zece ani a fost implementata la unele scoli din judetul Mures.“Cei care nu cunosc aceasta metoda se mira ce nevoie avem de doua invatatoare intr-o clasa. Beneficiile acestei metode insa le recunosc profesorii din clasa a V-a , cand acesti copii dau dovada de o mai mare putere de munca, putere de concentrare, prezinta un mai mare interes fata de carte, de stiinta”, spune Bitai Julia, licentiata universitatii reformate “Karoli Gaspar” din Ungaria. “Din copilarie mi-am dorit sa ma fac invatatoare, tocmai pentru ca amintirile mele din clasele primare daca nu au fost chiar traumatizante, mi-au lasat un gust amar,” recunoaste tanara care de 13 ani se afla la catedra si incearca sa predea altfel, ca sa nu ramana cu o amintire proasta elevii sai.
Fetele sunt mai frumoase cu parul despletit
Cei 14 copii, Ambrus Emese lipseste motivat se arata entuziasmati de ideea de a aparea in ziar. O fetita ma asigura ca pot vorbi romaneste cu ea, pentru ca mama ei e romanca, la care un baietel nevrand sa ramana mai prejos, adauga repede:”si eu vorbesc romaneste, chiar daca nu atat de tare!”, spune el continuand sa coloreze de zor cate patru obiecte desenate cu aceeasi culoare. La a doua masa copiii