Nici în cel mai sigur mijloc de transport din România, transportul feroviar, nu mai poţi avea încredere că ajungi la timp la destinaţie. Trenurile societăţii CFR Călători au contorizat întârzieri de peste trei ani de zile, în primele nouă luni ale anului.
Lipsa investiţiilor în infrastructura feroviară impune sute de restricţii de viteză a trenurilor de călători. Toate aceste restricţii de viteză au adus în fiecare zi mii de minute de întârziere. CFR Călători ne-a pus la dispoziţie câteva cifre care sunt de-a dreptul şocante. "În primele nouă luni, CFR Călători a pus în circulaţie zilnic un număr mediu de 1.520 trenuri de călători, care parcurg cumulat un număr de aproximativ 172.000 de km.
Timpul total de circulaţie zilnică a trenurilor de călători este în medie de 235.000 de minute. Raportat la aceste valori se înregistrează o întârziere medie zilnică de aproximativ 6.000 de minute, ceea ce reprezintă 2,5% din timpul total de circulaţie al trenurilor de călători, rezultând o medie de 4,5 minute de întârziere/tren", potrivit CFR Călători. Astfel, de la începutul anului şi până la sfârşitul lunii septembrie, trenurile aflate în circulaţie în România au totalizat în medie întârzieri de 100 de ore pe zi, adică 27.000 de ore în nouă luni sau 1.125 de zile.
Adică peste trei ani de întârzieri cumulate în primele nouă luni ale anului. Călătorii nemulţumiţi pot depune plângere la Serviciul Relaţii cu Publicul al SNTFC CFR. "Fiecare caz de întârziere este analizat în mod distinct, iar în funcţie de cauzele care au condus la întârzierea trenului călătorii pot beneficia de compensaţii din tariful de transport", conform celor de la CFR Călători.
FACTORI
Circa 75,5% din cauzele ce stau la baza întârzierii trenurilor sunt provocate de restricţiile de viteză, aproximativ 20% au cauze externe sistemului feroviar şi aproximativ