Managementul financiar alarmant de slab din cadrul companiilor General Motors şi Chrysler a diminuat şansele acestora de a obţine un împrumut federal, dar oficialilor le era teamă ca giganţii auto să nu intre în colaps, a declarat fostul şef al departamentului guvernamental pentru industria auto americană, scrie AP. Steven Rattner susţine că era îngrijorat de "managementul surprinzător de slab" din cadrul companiile din Detroit şi că General Motors avea probabil cele mai slabe operaţiuni financiare pe care le-a văzut vreunul dintre noi vreodată.
Citiţi şi:
Magna bate palma, în sfârşit, pentru 55% din OpelGM vrea să strângă 4,3 miliarde dolari pentru a putea păstra filiala OpelFox News: General Motors iese de sub protecţia legii falimentului
Oficialul a arătat că directorii GM erau docili în faţa dovezilor unui dezastru iminient, în timp ce fostul preşedinte şi director executiv, Rick Wagoner, avea un ton uşor arogant.
Rattner a descris munca sa în cadrul comisiei administraţiei Obama ce a dus GM şi Chrysler spre protecţia legii falimentului, ajutarea cu miliarde de dolari şi negocierile cu sindicatele, furnizorii şi dealerii.
În cadrul întâlnirii cu Clubul Naţional de Presă, Rattner a declarat că atât el, cât şi şeful Trezoreriei Americane, Tim Geithner, şi consilierul economic la Casa Albă Larry Summers, "nu au fost încântaţi de ideea ca guvernul să deţină acţiuni în cadrul acestor companii", dar au căzut de acord că guvernul avea responsabilitatea de a proteja contribuabilii.
"A fost frustrant să vezi cum mulţi comentatori sugereau guvernului să stea deoparte şi să lase companiile să se descurce singure" a declarat Rattner.
"Cum pieţele financiare sunt încă blocate, ambele companii ar fi rămas fără fonduri în scurt timp, ar fi intrat în faliment şi ar fi lichidat afacer