"Lupta" dintre diesel si benzina intra intr-o noua era - cea a hibridelor. Acestea ofera un consum la fel de redus ca in cazul unui diesel, dar un nivel al noxelor mai scazut decat in cazul motorizarilor pe benzina.
In a doua parte a acestui deceniu, cea mai mare dilema a clientilor care isi cumparau o masina era cea cu privire la motorul diesel. Costa mai mult, dar consuma mai putin. In plus, ca si atunci, si astazi motorina la pompa este mai ieftina decat benzina. Asadar, s-ar putea spune fara nicio problema ca toate avantajele sunt de partea dieselului.
Dar, cu toate acestea, in cadrul Salonului Auto de la Geneva din acest an, presedintele Toyota Motor Europe spunea ca viitorul este tot al motoarelor pe benzina, deoarece pentru ca un diesel sa respecte normele Euro 5 sau 6 preturile acestuia vor creste, in timp ce performantele se vor reduce.
Primul pas in acest sens a fost facut odata cu implementarea la motoarele diesel a filtrului de particule, iar al doilea va fi realizat prin trecerea la Euro 5 si 6. Acesta se numeste AdBlue si este un aditiv care se pulverizeaza in gazele de esapament. Datorita acestui aditiv automobilele diesel respecta inclusiv standardele de poluare ale statului California, cele mai severe din lume, dar si cele Euro 6, care vor intra in vigoare dupa 2014.
Masinile "Eco" sunt in tendinte
La Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie s-a vazut clar care este trendul. Aproape toti constructorii auto au avut in stand cel putin un model electric sau hibrid.
"In prezent in Occident putem discuta despre o moda a masinilor «Eco». Inclusiv vedetele din California au ales sa mearga cu un hibrid Toyota Prius de 20.000 de dolari si nu cu o limuzina sau masina sport de 100.000 de dolari. Am indoieli cum ca cei care cumpara in prezent automobile hibride o fac pentru ca sunt ecologice, ci mai degraba pentr