Proprietarul mallului Cotroceni Park ar putea incasa cel putin 6 milioane de euro anual din chiriile platite de zece companii care au inchiriat peste 1.000 de metri patrati fiecare, potrivit estimarilor ZF 220 de chiriasi au semnat contracte cu dezvoltatorul Veniturile totale din chirii sunt estimate de proprietari la 30 de milioane de euro.
AFI Palace Cotroceni, cel mai mare centru comercial din Romania, care urmeaza sa se deschida la sfarsitul acestei luni, a atras nume importante ca Real, Domo, Inditex sau US Food Network (compania care detine franciza KFC), doar acestea urmand sa ruleze peste 150 mil. euro, potrivit estimarilor ZF.
Desi au reusit sa aduca in mall toate numele mari prezente deja in retailul de fashion din Romania, proprietarii Cotroceni Park nu au atras "vedete" noi din acest segment, companii precum H&M sau Primark.
"Au fost operatori romani care urmau sa aduca mai multe francize internationale, dar care au amanat din cauza crizei financiare. Este greu sa deschizi un magazin nou daca brandul nu este de notorietate. Mai mult, francizorii vor sa acorde brandul unor companii care au puterea financiara sa se dezvolte cu cel putin 2-3 unitati, sa investeasca masiv in publicitate, iar firmele locale nu au deocamdata planuri de extindere", a declarat pentru ZF Razvan Gheorghe, directorul firmei de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield, unul dintre agentii de inchiriere ai proiectului.
Gheorghe admite ca circa 6-7 branduri, avand o notorietate relativ scazuta, s-au razgandit sa mai intre in Cotroceni din cauza situatiei economice incerte.
In vremuri mai bune
Centre comerciale ca Baneasa Shopping City din nordul Capitalei, Liberty Center din cartierul Rahova sau Militari Shooping Center au mizat pe brandurile noi aduse, incercand astfel sa se pozitioneze diferit fata de celelalte malluri prezente deja pe