Twitter a vândut companiilor Microsoft şi Google Inc. drepturile de a căuta prin mesajele postate de abonaţii săi, astfel încât oricine va putea căuta anumite afirmaţii ale utilizatorilor serviciului de microblogging direct prin motoarele de căutare Google şi Bing, informează Associated Press.
Anunţul a fost făcut ieri de ambele companii, la un interval de trei ore. Microsoft a fost prima, printr-un executiv, care a spus că motorul de căutare Bing va fi cea mai bună cale, în afară de site-ul Twitter, de a afla ce spun oamenii în mesaje.
Mesajele de pe Twitter, denumite şi "tweets", pot avea maxim 140 de caractere şi pot fi postate de pe un PC sau un dispozitiv mobil, din toată lumea. Conţin, anunţuri, ştiri, comentarii sau pur şi simplu descrieri ale activităţilor unei persoane.
Pentru puţin timp, a părut că aceste informaţii, pe care Google nu le putea oferi, aveau să fie avantajul competitiv pe care Microsoft l-a căutat când a investit miliarde de dolari în ceea ce până acum s-a dovedit a fi un efort zadarnic de a reduce puterea Google în segmentul motoarelor de căutare. Însă Google a făcut repede anunţul că a achiziţionat aceleaşi drepturi, pe blogul companiei.
Nici Microsoft, dar nici Google, nu au dezvăluit cât au plătit pentru dreptul de a indexa milioane de mesaje postate pe Tweeter în fiecare zi. Aceste informaţii reprezintă unul dintre cele mai valoroase active ale Twitter, deci tranzacţiile ar putea aduce serviciului lansat în 2006, pentru prima oară, venituri semnificative.
Microsoft a făcut primul pas în integrarea tweet-urilor în Bing, lansând deja de testare prin care se pot căuta mesaje de pe Twitter. Google încă nu poate să afişeze toate rezultatele disponibile, însă acest lucru se va întâmpla în curând, a anunţat Marissa Mayer, un executiv Google. Ea a dat de înţeles că Google ar