Clujeanul care s-a clasat, la începutul acestei luni, pe locul patru la Campionatul Mondial de Raliuri, simte şi acum sunetul magic creat de bolidul F1 pe care l-a condus pe un circuit din Franţa. Galerie foto Personaj cu două identităţi, însă ambele alimentate de o plăcere comună, dragostea faţă de automobilism, Edwin Keleti este cel mai împătimit iubitor al Clujului şi e mândru să spună asta răspicat.
Este pilotul unui bolid Renault Clio R3 Maxi Evo, de 120.000 de euro, cu care a câştigat, alături de copilotul şi prietenul său Victor Ponta, numeroase premii la Campionatul Naţional de Raliuri. La începutul acestei luni, cei doi au ocupat locul IV la Campionatul Mondial de Raliuri desfăşurat în Spania.
Au concurat pentru a lua parte la o experienţă unică, însă au reuşit performanţa de a ocupa un loc de top. „A contat experienţa, seriozitatea, talentul, sponsorii, totul, dar nu în ultimul rând şi un dram de şansă”, ne-a povestit acesta.
Raliu prin centrul Clujului, la 14 ani
Edwin Keleti locuieşte în prezent în Bucureşti, dar vrea să se întoarcă în oraşul natal, unde la vârsta de 14 ani a condus prima maşină de raliuri, o Dacia 1100. „Era maşina unui prieten bun de-al tatălui meu, omul de la care am învăţat totul. La 6 ani am pătruns prima dată în atelierul său, ca ucenic.
Am spălat roţi, am şters parbrize, iar la 14 ani am condus pentru prima dată maşina prin oraş. A fost ilegal, dar acum nu mai contează asta. Îmi tremură genunchii şi acum, când îmi amintesc acea experienţă. A fost fabulos când maestrul meu, cum îl consideram eu pe cel de la care am furat meserie, m-a lăsat să fac asta”, spune Keleti zâmbind.
După Revoluţie a început să piloteze în raliuri, însă de-a lungul timpului a întâmpinat greutăţi în a concura, din lipsa unor sponsori. În ultimii trei ani, însă, de când l-a