Românii au cumpărat mai multă bere de import în primele nouă luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă din 2008, potrivit reprezentanţilor Bavarom, cel mai mare importator de bere străină din România, cu o cotă de circa o treime din piaţa berii de import. Sursa: Reuters
Compania a vândut, în perioada ianuarie-septembrie 2009, 15.000 hectolitri de bere, cu peste 7% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, a declarat Costin Ghindea, directorul general al Bavarom Trading, la o conferinţă de presă.
El explică această creştere prin faptul că produsele pe care le comercializează sunt consumate de persoanele cu venituri medii şi mari, de expaţi, dar şi de românii care pleacă peste hotare – care nu şi-au schimbat modul de viaţă din cauza crizei.
„În ultimii ani, mulţi români şi-au petrecut concediile în afară şi au ajuns să cunoască mai multe despre berile de import, ceea ce a dus la creşterea consumului”, a mai spus Ghindea. El susţine că o eventuală majorare a TVA nu va tăia apetitul pentru berea străină, în pofida creşterilor de preţuri care ar urma.
Bere de import
În prezent, circa 0,3-0,4% din berea consumată de români este de import.
Însă în următorii cinci ani românii ar putea ajunge să consume bere de import în proporţie de 3% din total, susţine conducerea Bavarom.
Cele mai prezente sortimente de bere străină aflată pe piaţa românească sunt Sapporo din Japonia, La Trappe din Olanda, Tsingtao din China, Sol şi Dos Equis din Mexic, Newcastle Brown Ale şi John Smith’s din Marea Britanie şi Murphy’s din Irlanda.
Preţul diferă în funcţie de sortiment şi cantitate şi este cuprins între 3,5 şi 7 lei.