România şi Bulgaria sunt ţările unde consumatorii au cele mai mici şanse să facă cumpărături transfrontaliere prin Internet, conform unui nou raport al Comisiei Europene. La cererea Comisiei s-a efectuat un exerciţiu independent de amploare de cumpărare anonimă, prin care cumpărători din UE au încercat să achiziţioneze articole dintr-o listă care cuprindea 100 de produse populare – de exemplu, aparate foto, CD-uri, cărţi, îmbrăcăminte – de la un vânzător din
România şi Bulgaria sunt ţările unde consumatorii au cele mai mici şanse să facă cumpărături transfrontaliere prin Internet, conform unui nou raport al Comisiei Europene.
La cererea Comisiei s-a efectuat un exerciţiu independent de amploare de cumpărare anonimă, prin care cumpărători din UE au încercat să achiziţioneze articole dintr-o listă care cuprindea 100 de produse populare – de exemplu, aparate foto, CD-uri, cărţi, îmbrăcăminte – de la un vânzător din afara ţării. S-au efectuat aproximativ 11.000 de comenzi.
În urma studiului s-a constatat că 60% dintre tranzacţiile transfrontaliere nu au putut fi finalizate de către consumatori deoarece comerciantul nu a expediat produsul în ţara lor sau nu a dispus de mijloace adecvate plăţilor transfrontaliere. Letonia, Belgia, România şi Bulgaria sunt ţările unde consumatorii au cele mai mici şanse să facă cumpărături transfrontaliere.
În toate ţările europene, exceptând două dintre ele, probabilitatea de a finaliza o cumpărare transfrontalieră este mai mică de 50%. Beneficiile de care nu se mai bucură cetăţenii sunt, de asemenea, foarte evidente. În mai mult de jumătate dintre statele membre, 50% sau mai mult dintre produse ar putea fi cumpărate la un preţ mai mic cu 10% (costuri de transport incluse) de pe un site Internet din altă ţară, iar 50% dintre produsele căutate nu au putut fi găsite pe siteurile naţionale, fiind oferite doar de un