Delta Distribution, cel mai mare distribuitor de placi ceramice, aflat de la inceputul anului in insolventa, estimeaza pentru 2009 o scadere a afacerilor mai mare de 30%, cat estima la inceputul anului, din cauza contractiei pietei peste asteptari.
Astfel, compania va ajunge anul acesta la o cifra de afaceri sub 30 de milioane de euro, fata de 41 de milioane de euro in 2008. Compania s-a reorientat in 2009 catre segmentul de lux, care este mai profitabil si a incercat sa reduca la minimum stocurile de gresie si faianta din gama economic, pe care nu le-a mai realimentat.
Castiga cota de piata
"Noi ne-am concentrat pe zona de mediu-lux, unde am reusit sa castigam cota de piata (in special prin impactul celor doua magazine de tip "concept store" din Bucuresti si Iasi). In acelasi timp am urmarit lichidarea stocurilor de produse economice, fara a mai face noi aprovizionari pe acest segment. In concluzie, cifra de afaceri va fi sub estimarile de la inceputul anului, in schimb ne consolidam pozitia pe un segment profitabil", afirma Dragos Bonea, presedintele Delta Distribution.
Compania si-a bugetat pentru anul viitor mentinerea businessului la nivelul din 2009, de circa 30 mil. euro.
Productia locala reprezinta in prezent doar 25% din piata, restul fiind importuri din tari precum Spania, Italia, Bulgaria, China, Turcia sau Egipt.
"Scaderea valorica de aproximativ 30% a fost cauzata de reducerea cererii si de scaderea pretului unitar ca urmare a reducerilor realizate de comercianti in incercarea de a scapa de stocurile mari acumulate in 2008. In primul semestru din anul viitor se va mentine la nivelul din 2009 si sper ca din al doilea semestru sa-si revina cresterea", explica Bonea.
De noua luni in insolventa
Compania a intrat la sfarsitul lunii ianuarie in procedura de insolventa, in urma unui proces intentat de producatorul au