Austriecii de la BauMax, care anul trecut si-au dublat afacerile la nivel local pana la 130 mil. euro datorita expansiunii, mizeaza pe solutii de creditare in magazine si pe instruirea oamenilor de vanzari pentru a atenua scaderea cifrei de afaceri in al doilea semestru din an.
BauMax este singurul retailer de bricolaj care a raportat cresteri organice de vanzari in primul semestru din an. Compania si-a vazut insa afacerile intrand pe un trend descendent la inceputul toamnei, astfel incat pentru intregul an estimeaza un declin de 4% al vanzarilor in magazinele mai vechi de un an.
"Prognozele ca semestrul al doilea va fi cea mai grea perioada de la declansarea crizei economice s-au adeverit, pentru ca se resimte lipsa proiectelor de investitii in locuinte. In primul semestru am avut o crestere de 6,4% a vanzarilor in lei in magazinele mai vechi de un an, raportat la aceeasi perioada din 2008, insa acum afacerile sunt in scadere. Pentru intregul an estimez un declin de 4% in termeni comparabili (like for like)", spune Alexander Frech, directorul general al BauMax Romania.
Ce produse scad cel mai mult
Mai vin cresteri doar din amenajari interioare si gradinarit in acest moment, pe o piata care s-a contractat cu 15-20% de la inceputul anului, potrivit datelor de la companii.
Directorul BauMax precizeaza ca cele mai mari scaderi de vanzari sunt inregistrate la rafturile de sisteme de incalzire centralizata, scule electrice, sanitare sau ferestre, in timp ce amenajarile interioare sau produsele de gradinarit sunt inca pe un trend ascendent sau cel putin in stagnare. Reteaua, care a intrat pe piata in urma cu trei ani, opereaza in prezent 7 magazine de bricolaj si va deschide in noiembrie alte doua unitati, in orasele Ploiesti si Iasi, prin investitii estimate la 20 mil. euro.
"Pana in iulie-august 2010 cred ca piata va fi lipsita d