Peste 157.000 de utilizatori de telefonie mobilă şi fixă au trecut, în ultimele 12 luni, la alt operator, fără schimbarea numărului de telefon, adică mai puţin de 0,1% din totalul clienţilor companiilor de profil. Sursa: NorthFoto
„În medie, peste 13.000 de utilizatori se folosesc lunar de această facilitate. Sunt convins că mulţi şi-au portat numerele pentru a-şi renegocia condiţiile contractuale, şi asta se vede în creşterea concurenţei şi scăderea preţurilor la servicii de telefonie”, a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie să păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul. Portarea se face doar în cadrul aceleaşi categorii de telefomie (fixă-fixă, mobilă-mobilă - n.r.).
Câştigători: Cosmote şi UPC
Din totalul de portări, 67% (circa 105.000) sunt numere de telefonie mobilă, în timp ce în segmentul telefoniei fixe s-au portat alte 51.000 de numere. Din telefonia mobilă, cel mai mult a câştigat reţeaua Cosmote, care a obţinut circa 38.000 de noi clienţi, urmată de Vodafone - 37.600 şi Orange - 28.000. Pe locurile patru şi cinci se poziţionează RCS&RDS - 1.379 şi Telemobil - 535.
Cele mai multe numere portate în telefonia fixă
La telefonia fixă, cel mai câştigat operator a fost UPC România, care a primit peste 44% dintre numerele portate - circa 22.500 de clienţi. Cele mai puţine opţiuni s-au îndreptat către Romtelecom. Din totalul clienţilor, 1.700 au optat pentru acest serviciu de mai multe ori. Aproximativ 800 au fost reveniri la furnizorul iniţial. În ultimele trei luni au fost portate şi primele cinci numere de tipul 0800.