Terenurile scumpe, lipsa utilitatilor, activitatea redusa a portului Constanta si distanta mare pana la prima iesire de pe autostrada sunt principalele motive care au tinut dezvoltatorii de spatii industriale departe de iesirea din Bucuresti spre Constanta.
Intrarea pe autostrada Bucuresti-Constanta era considerata de majoritatea consultantilor imobiliari zona care va cunoaste cea mai rapida crestere a pietei industriale si logistice, care urma sa se dezvolte organizat, in conditiile in care distanta fata de portul Constanta a fost scurtata substantial. La mai bine de cinci ani de la darea in folosinta a primelor tronsoane de pe aceasta autostrada, spatiile construite aici continua sa fie de circa 30 de ori mai mici fata de stocul din zona de vest a orasului, iesirea spre Pitesti, care este cel mai important pol logistic din tara.
"Cand zona de vest s-a aglomerat si dezvoltatorii au inceput sa se uite si la zona de est, prima zona care se potrivea, centura, era prea scumpa - peste 100 de euro/metrul patrat, ulterior chiar mai mult, iar terenurile mari nu erau disponibile. Investitorii s-au uitat la urmatoarea iesire, insa aceasta era abia la Fundulea, la 35 de kilometri de oras, indepartata pentru cei mai multi utilizatori", declara Viorel Opait, coordonatorul departamentului industrial al firmei de consultanta imobiliara Colliers International.
El spune ca singurul dezvoltator care are acum in plan un proiect pe autostrada spre Constanta este WDP, care a cumparat teren, dar nu a inceput constructia. "Singurul proiect care mai merita mentionat este Apollo Center, la intrarea pe A2, dar care are doar 22.000 de metri patrati construiti, fata de 750.000 de metri patrati in zona de vest - centura, kilometrul 14 si kilometrul 23", mai spune reprezentantul Colliers.
Zona de est a Bucurestiului este interesanta in special pentru companiile ca