MySpace a renuntat la competitia cu Facebook pentru titlul de cea mai mare retea sociala online, potrivit noului director al site-ului, Owen Van Natta.
In schimb, Van Natta intentioneaza sa transforme MySpace intr-un site dedicat muzicii si divertismentului, relateaza Financial Times.
"Facebook nu reprezinta concurentul nostru. Suntem concentrati pe un alt segment", a declarat directorul MySpace.
Van Natta, fost manager la Facebook, a preluat conducerea site-ul detinut de News Corp in urma cu sase luni, in timp ce acesta pierdea teren in fata Facebook. In luna septembrie, Facebook detinea 58% din traficul pe retele sociale din Statele Unite, in timp ce MySpace, lider la un moment dat, scazuse de la 66% la 30%.
Totusi, MySpace continua sa fie unul dintre cele mai vizitate site-uri, cu peste 100 de milioane de utilizatori unici in toata lumea, mult mai putin decat Facebook, care are 300 de milioane de utilizatori unici.
Miercuri, in cadrul unei conferinte din San Francisco despre Web 2.0, Van Natta a prezentat cateva imbunatari aduse site-ului, menite a facilita accesul la muzica.
Compania a incheiat un contract cu Apple, prin care utilizatorii pot cumpara piese de pe iTunes, fara sa paraseasca site-ul MySpace. De asemenea, a integratat aplicatia pentru muzica iLike, a lansat Dashboard, o aplicatie interativa pentru muzicieni si a alcatuit cel mai mare catalog de videoclipuri muzicale de pe Internet.
Potrivit lui Van Natta, alte aplicatii vor urma in lunile urmatoare. "Exista o adevarata miscare de socializare pe web. Oamenii vor sa experimenteze lucrurile disponibile pe Internet impreuna cu alti oameni", a declarat el.
In cele sase luni de conducere, Van Natta a facut schimbari majore, reducand cheltuielile si disponibilizand 30% din forta de munca.
MySpac