Retailerul de electronice si electrocasnice Altex a raportat vanzari de 124 de milioane de euro in primele noua luni ale anului, cu 50% sub rezultatul consemnat in acelasi interval din 2008.
In perioada iulie - septembrie, cu vanzari de 41 de milioane de euro, scaderea a fost usor mai moderata decat in primele sase luni ale anului, cand vanzarile au fost cu 52% sub rezultatul din aceeasi perioada a anului trecut.
Rezultatele primului retailer local electroIT confirma tendinta generala a pietei, unde vanzarile raportate la suprafata comerciala s-au injumatatit, iar lanturile specializate s-au vazut nevoite sa inceapa recalibrarea structurilor de vanzari.
Reprezentantii Altex au mentionat ca raportat la trimestrul doi, vanzarile s-au apreciat cu 6%, ceea ce a redus partial decalajul consemnat incepand cu luna ianuarie.
"Cifra de afaceri inregistrata de Altex confirma obiectivul propus pentru anul in curs. Sa obtinem un volum al vanzarilor de peste 180 de milioane de euro. Estimam ca vom beneficia si in sezonul toamna-iarna de o dinamica asemanatoare, cu un accent foarte puternic in timpul sarbatorilor din luna decembrie", a declarat Dan Ostahie, presedintele Altex. Revenirea usoara a vanzarilor in trimestrul trei fata de prima jumatate a anului se datoreaza cresterilor inregistrate in segmentul electrocasnicelor mari (plus 19%), unde in cazul frigiderelor s-a consemnat o crestere cu 35% a cererii.
In prima jumatate a anului, cand Altex a inregistrat vanzari de 83 de milioane de euro, cea mai mare parte a businessului, 37%, a fost adusa de segmentul electrocasnicelor albe (frigidere, masini de spalat) si de electrocasnicele negre (televizoare). In luna august reprezentantii Altex estimau ca produsele "albe si negre" vor aduce circa 49% din vanzarile celui de-al doilea semestru.
Presedintele Altex a declarat ca in urma cresterii vanzari