Teatrul Nottara a adus la rampă spectacolul muzical "Opera de trei parale", de Bertolt Brecht, în regia Dianei Lupescu. Rolul principal îl deţine un actor cu disponibilităţi scenice formidabile - Ion Grosu.
Tocmai capacităţile interpretative ale lui Ion Grosu au determinat-o pe Diana Lupescu să monteze la Teatrul Nottara "Opera de trei parale", chiar dacă această creaţie a lui Brecht, scrisă împreună cu compozitorul Kurt Weill, necesită voci bune şi un spaţiu adecvat pentru orchestră. Grosu s-a conformat. Nu credea că poate face rolul celebrului hoţ din Londra Macheath, zis Mackie-şiş. Am impresia că acest actor încă nu ştie că nenumărate personaje mari din dramaturgia clasică şi contemporană i-ar veni ca o mănuşă. În acest spectacol, el se detaşează vizibil de foarte mulţi actori. Cântă şi se mişcă bine, are forţă, are o ţinută fizică de invidiat, adică este într-o formă excelentă. Poate aşa ar trebui să fie orice interpret de teatru, indiferent de vârstă. Sau pe aproape. Mai ales, dacă ne gândim că, în general, trupa de la Teatrul de pe Bulevard se află într-o stare de slăbiciune.
"CUPLURI" SCENICE
Dacă mulţi actori distribuiţi nu au voce pentru a cânta, căci e vorba de musical, totuşi Ion Grosu face un "duet" agreabil cu Jojo - Cătălina Ionescu, în reprezentaţia pe care am văzut-o. (Pe acelaşi rol - Polly Peachum - e şi Ioana Calotă, o interpretă plină de viaţă, cu o energie debordantă) M-a bucurat revenirea pe scenă, cu intervenţie de zile mari (îmi permit să spun acest lucru), a lui George Alexandru, care îl interpretează pe Jeremiah Peachum - un "rege" al cerşetorilor londonezi (acelaşi personaj e întruchipat de Alexandru Jitea). El formează împreună cu Ada Navrot (D-na Peachum - în altă distribuţie e Daniela Minoiu) un "cuplu" convingător. Amândoi joacă lejer, dând dovadă de maturitate scenică, de talent hărăzit.
Pu