Bavarom, importator si distribuitor de bere din import, estimeaza anul acesta comercializarea a 18.000 hectolitri pe piata romaneasca.
“Anul acesta pana la finalul lunii septembrie am vandut 15.000 de hectolitri in crestere cu circa 7-9% fata de primele 9 luni din 2008. Anul acesta vom livra 18.000 hectolitri”, a declarat Costin Ghindea, director general al Bavarom.
Berea de import reprezinta 0,3-0,4% din consumul total de bere. Insa in urmatorii 5 ani, berea de import ar putea detine pana la 2-3% din piata.
Inca de la jumatatea lui 2008, Bavarom ocupa pozitia de lider al pietei importatorilor de bere din Romania, datorita portofoliului si a rulajului. “Aici este inca loc de crestere, indifferent de conjunctura economica in care ne aflam, pentru ca piata berii de import este undeva la 0,3 – 0,4 procente din totalul pietii de bere, comparativ cu 2,5 – 3,0 ca in pietele educate din Europa”, a precizat Ghindea.
Pretul berii de import adusa de Bavarom variaza intre 3,5 lei si 7 lei. Cea mai ieftina bere de import este Bavaria, iar cea mai scumpa este Paulaner.
Bavaria reprezinta 80% din vanzarile Bavarom, urmata de Paulaner cu 12%, iar restul de 8% celelalte beri.
Ghindea detine 50% din Bavarom, iar 50% un alt partener. In cei 6 ani, au fost investiti 250.000 de euro in aceasta afacere. Investitia initiala a fost de 100.000 euro.
Bavarom a reusit sa atinga o cifra de afaceri de 2,1 milioane euro la 9 luni, in crestere cu 23 de procente fata de aceeasi perioada a anului trecut.
“In conditii normale, 2009 ar fi insemnat pentru noi depasirea pragului de 3 milioane euro, insa, mergand pe un target realist, tintim 2,5 milioane de euro” a spus Ghindea.
Nici anul viitor nu va aduce schimbari majore pe piata berii. “Estimam ca primele sase luni din 2010 vor fi la fel de dificile ca 2009. Abia in a doua jumatate a lui 2010 pr